Windows 7 hálózati hiba (reboot után nincs hálózat – default gateway: 0.0.0.0)

A blog elköltözött.
Ez a bejegyzés is és az összes többi is megtalálható a
http://pctamogatas.blogspot.com oldalon.
A hasonló témájú bejegyzések többek között a “
Windows 7” címkével vannak megjelölve az új blogon is.
A költözés okáról
itt írtam néhány gondolatot.
Az új bejegyzéseket ezután teljes terjedelemben az új blogon lehet olvasni, itt csak ízelítőt és linket hagyok.
Köszönöm az eddigi és remélhetőleg a jövőbeni látogatást is!

-mono-

********************

Windows 7 hálózati hiba (reboot után nincs hálózat – default gateway: 0.0.0.0)

Pénteken egymás után két géppel is előfordult, kissé kísérteties volt.
Az egyik egy laptop volt, a másik egy desktop, teljesen más helyen.
Közös nevező:
Windows 7 Home Premium operációs rendszer. (Mint utólag kiderült, nem ennek volt jelentősége.)

Jelenség:
IP cím, maszk, átjáró (IP address, mask, gateway) van DHCP-n keresztül, de sem pingelni nem lehet, sem pedig internet elérés nincs.
LIVE CD-s boot után remekül működik a hálózat, de normál boot-ra visszatérve marad a hiba.
Sőt, a hiba cifrázásaként a felhasználó a következőt tapasztalta:
”Kábel nélkül újraindítottam és a Win7 betöltése után bedugtam a hálózati kábelt. Utána pingeltem.
Először nem működött, de az újabb pingelésnél már igen.
Ha simám csak kihúzom és visszadugom a kábelt, vagy csak újraindítok, az nem működik.”
A hiba akkor is fennáll, ha statikus IP beállítást választunk (ha “bevarrjuk” az IP-t, maszkot, átjárót és a DNS szerver címét).

A hiba oka:
Úgy tűnik, hogy az Apple Bonjour DNS Responder Service okozza az ismeretlen hálózati problémát.
(Adobe Creative Suite CS4 vagy Creative Suite CS4 telepítését követően – illetve CS3, iTunes után is.)

Megoldás:

Angolul az Adobe Tudásbázisban:

http://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/bonjour-windows-cs3-cs4.html

 

Más módon:
Start menü – Keresés programokban és fájlokban
Írjuk be: services.msc
Enter

Dupla kattintás az alábbi soron:

##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762##
(Esetleg Sting1, nem számít.)

Removing-Bonjour-2-748773

2010-02-23_134936B1

Majd állítsuk be:
Indítás típusa: LETILTVA

2010-02-23_135008B2

Alkalmaz, majd OK

Letiltást követően minden indításnál van internetkapcsolat.

De el lehet távolítani az egész szolgáltatást is így.

A megoldást magyarul itt találtam.
Angolul itt, ahol alternatív megoldások is vannak a probléma orvoslására.

Frissítve: 2010. február 25.
64 bites angol Vista-n is előjött ma ugyanez a probléma (IP van, net nincs, a default gateway 0.0.0.0)
A megoldás természetesen működik Vista-n is.

Windows 7-tel kapcsolatos további bejegyzések.

 

~ Szerző: monostori - 2010. február 23..

7 hozzászólás to “Windows 7 hálózati hiba (reboot után nincs hálózat – default gateway: 0.0.0.0)”

  1. Szia!

    Olvastam a bejegyzést, de nem teljesen értek ezzel egyet. Jelen esetben Nekem is fenn az adobe program, de semmilyen szervízszolgáltatás nem tartozik hozzá (Fent említettek).
    Azonban a hiba ugyanúgy előjön. Szörföltem az interneten megoldásokat keresve a hibára, de mindenhol a nagyokosok (elnézést a kifejezésért, de mást nem tudok írni) és a microsoft is azt tanácsolja, hogy legyen egy frissítés a win7-re, és a hálózati kártyára is.
    Kezdetben hittem benne, hogy sikerülhet, de még mindig ugyan ott vagyok, mint eddig voltam. Rossz.

    Tovább olvasgattam külföldi fórumokat, ahol megemlítették az esetleges dolgot, hogy valóban ott is rossz. Majd pár napos informálódást követően egy microfos bejegyzés, hogy elnézést kérnek, tudnak a hibáról. Vista is ugyan ilyen hibával küszködött.
    Sajnos ez a tudat, engem nem hat meg.
    Ezzel dolgozom, kiadtam 50000 forintot érte, hogy legyen végre egy legális programom.

    Ezt követően továbbiakban nem érdekel, hogy legális vagy nem legális. Visszaálltam egy kalóz XP-re, és majd talán, ha megjelenik a windows 70000000 verziója, amiben már javították ezt a problémát, akkor TALÁN hajlandó leszek vásárolni és legalizálni.

    Visszakanyarodva legelső pár mondathoz. Elfelejtettem írni. XP-n semmilyen hálózati, szolgáltatói és router problémám nincs. Működik ANDROID készülékeken, linuxon (Debian 4, 5 release, Ubuntu) és XP-n. Hálózati kábelen keresztül minden oké, egy darabig, de ott is probléma a szakadás.

    A háztartásban nem egy gép van, hanem 3 + telefonok. Ezért tudtam mindezt leírni.

    Ha valakinek van normális ötlete, akkor kérem jelezze, hogy milyen patchel lehetne jobbá tenni ezt az újabb rakás sz@rt.

    Szilárd

    • Szia Szilárd!

      Köszönöm a visszajelzést.
      Valóban úgy tűnik, hogy több megoldása is van a problémának.
      Pontosabban én úgy látom, hogy hasonló problémát okoz több dolog is.
      Hiszen, amit leírtam, az nálunk működött, két esetben is.
      De azt is látom, hogy több helyen más megoldást írnak, ami adott esetben biztos, hogy működik.
      Illetve ott vagy te is a tapasztalatoddal, hogy gyakorlatilag egyik megoldást sem tudod használni.
      Igyekszem még kutatni a témában és még egyszer köszönöm, hogy megosztottad a saját tapasztalatodat is!

      -mono-

  2. Üdvözlöm!

    Windows 7 alatt újraindításkor leállt a net. A tálcán az internet ikonjánál és a műveletközpont ikonjánál is piros X van. Kikapcsolt a tűzfal, nem lehet visszakapcsolni. Olvastam korábban a Bonjour DNS Responder Service okozta problémákról és a services.msc beírásáról a futtatásba. Nos nekem ha előjönnek a szolgáltatások, nincsen legfölül Id_ String….. Sem Bonjour mappa a Program Filesban. Valaki tudna segíteni? Előre is köszönöm.

    • Közvetlen csatlakozik a netre vagy esetleg valamilyen routeren keresztül?
      Ha nem közvetlenül, akkor ki kellene átmenetileg iktatni a router-t.
      Ha közvetlenül, akkor meg kellene próbálni egy Live CD-vel indítani a gépet, hogy operációs rendszer szintű a probléma vagy sem.
      Ha Live CD-vel megy, akkor érdemes elindulni az operációs rendszer szintjén.

  3. Köszi! Nálam ez megoldotta a problémát.

  4. Köszi, nekem is működik!!!!

  5. Köszönöm a segítséget, én minden win újratelepítésnél(+ AE felrakása után) ide látogatok, és végigcsinálom a procedúrát!! Még1x köszönöm!

Hozzászólás