Windows 7 telepítése pendrive-ról

A blog elköltözött.
Ez a bejegyzés is és az összes többi is megtalálható a
http://pctamogatas.blogspot.com oldalon.
A hasonló témájú bejegyzések többek között a “
Windows 7” címkével vannak megjelölve az új blogon is.
A költözés okáról
itt írtam néhány gondolatot.
Az új bejegyzéseket ezután teljes terjedelemben az új blogon lehet olvasni, itt csak ízelítőt és linket hagyok.
Köszönöm az eddigi és remélhetőleg a jövőbeni látogatást is!
-mono-


********************

Ha szeretnénk bő negyed óra alatt (hardvertől függ) telepíteni a Windows 7-et, akkor szükségünk van egy automatizált, felügyelet nélküli (unattended) Windows 7 telepítőre.
Ezt felmásolhatjuk DVD-re is, de számos előnye van a pendrive-ról való telepítésnek. Egyrészt nincs méretkorlát, amit a DVD kapacitása szab, hiszen ma már a 16GB-os pendrive is elérhető árban van. Erre a Windows 7 telepítő mellett az összes kívánt alkalmazás telepítője is felmásolható. Kezdve, az SP2-vel ellátott Microsoft Office 2007 telepítővel, egészen az automatikus Ktool telepítőig.

Két megoldást is megnézünk.
Mindkettő egyenértékű, csak az elsőnél látjuk is, hogy mi történik, míg a másodiknál egy program végzi el helyettünk.
Olyan ez, mint az alapanyagokból való főzés és az instant leves közti különbség:)

A módszer csak Windows Vista, illetve Windows 7 alatt működik.

Ebben a leírásban elsőként a részletesebb megoldást fogjuk áttekinteni.

Követelmények:

*USB Flash Drive (Minimum 4GB-os pendrive, de ahogy fent írtam, jobb a több.)
* Windows 7 vagy Vista telepítő fájlok.

Kövessük a következő lépéseket pontról pontra, hogy el tudjuk készíteni a bootolható Windows 7 USB meghajtót, mellyel könnyedén tudunk Windows 7-et vagy Vista-t telepíteni.

1. Csatlakoztassuk a pendrive-ot a számítógéphez és mentsük le a tartalmát egy biztonságos helyre a gépünkön.

2. Nyissuk meg a Parancssort (Command Prompt) adminisztrátori jogosultsággal.
Ezt kétféle képpen tudjuk megtenni.
*Írjuk be a Start menü kereső dobozába a cmd parancsot, majd nyomjuk le egyszerre a Ctrl+Shift+Enter kombinációt.

Vagy

*Start menü / Minden program / Kellékek / majd jobb klikk a Parancssoron és válasszuk a Futtatás rendszergazdaként lehetőséget.

3. Írjuk be a következő parancsot a Parancssorhoz: DISKPART, majd üssünk enter-t.
(Klikk a képre.)

diskpart

Ezután írjuk be a LIST DISK parancsot, és jegyezzük fel a pendrive Lemez számát (Disk number – pl. Disk 1) .
A lenti képen az én pendrive-om például a Lemez 1.

list_disk

4. Most gépeljük be a következő parancsokat egyesével, mindegyik után Enter-t ütve.
Én a Disk 1 nevű meghajtót fogom használni, mert az pendrive-om száma, de ez mindenkinél más-más lehet (pl. Disk 2)
(A parancsok és opciók angolul vannak. Tehát hiába Lemez 1-nek van fordítva a DISKPART parancs kimenetében, attól a továbbiakban még az angol megfelelőjével kell dolgoznunk: DISK 1.)
Tehát a következő parancsokat kell futtatni egymás után:

SELECT DISK 1

CLEAN

CREATE PARTITION PRIMARY

SELECT PARTITION 1

ACTIVE

FORMAT FS=NTFS (A formázás néhány percet igénybe fog venni. 4GB-os pendrive-nál ez kb. 8 perc.)

format

ASSIGN

EXIT

commands

Ne zárjuk be a Parancssort, mert még szükségünk lesz rá. Esetleg kicsinyítsük le az ablakot, ha zavar.

5. Helyezzük be a DVD meghajtóba vagy csatoljuk fel a Windows 7 DVD-t, ISO fájlt.
Nézzük meg, hogy nekünk melyik meghajtó betűjel a DVD-hez, illetve pendrive-hoz tartozó betű.
Nekem a pendrive a G:  a csatolt ISO képfájl pedig a H:

6. Térjünk vissza a Paracssorhoz, és gépeljük be a következő parancsokat.
Először lépjünk át a DVD meghajtóra:

H: (DVD betűjele)

CD BOOT

BOOTSECT.EXE /NT60 G: (pendrive betűjele)

boot

7. Másoljuk át a Windows7 DVD, ISO teljes tartalmát a pendrive-ra.

masolas

8. Ha a másolás sikeresen befejeződött, akkor elkészült az USB telepítő média (pendrive), amiről gyorsan és egyszerűen tudunk telepíteni Windows 7 operációs rendszert. Ha Windows 7 DVD-t másoltuk, akkor a telepítés szokásos lesz, mindenre rákérdez. Ha automatizált, felügyelet nélküli (unattended) Windows 7 telepítőt, akkor az automatikus boot után csak a particionálásra kérdez rá és a végén a felhasználó létrehozására.
Mindkét változatnak van létjogosultsága adott esetben.

Ne felejtsük el a gépünk BIOS beállításánál átállítani a boot sorrendet, hogy pendrive-ról tudjunk bootolni.

Bios-hd-menu-1

A következő bejegyzésben mindezeknek az automatizált, gyorsabb változatát nézzük majd meg.
A végeredmény ugyanez lesz, csak a fenti parancsokat egy program végzi el helyettünk. nekünk csak kattintani kell:)

Windows 7-tel kapcsolatos további bejegyzések.

 

~ Szerző: monostori - 2009. december 5..

52 hozzászólás to “Windows 7 telepítése pendrive-ról”

  1. Szia! Lenne egy kérdésem: Ezt meg lehet csinálni Xp alol is? a laptomon az van, más nem igen fut el rajta, és az asztali gépemet kellene pendrive -rol telepíteni, sajna totál összeomlott, így azzal már nem tudok mit kezdeni, amíg újra nem telepítem, viszont a laptopomon nem jó a DVD íróm ezért a pendrive-omat kellene használnom, csak az baj, hogy már a disk list parancsnál nem látja a pendrive-om, pedig totál comanderrben ott van és használható is. Ez egy Maxell 8 Gb-os pendrive. a Win 7 amit telepítenék az ráadásul 64 bit-es lenne, az xp- meg csak 32 bit-es a laptopomon. Valahol azt olvastam, hogy csak 64 bites rendszerrel lehet 64 bites bootolható pendrive-ot késziteni, bár valami Winbiz, vagy ilyesmi nevű programot írt le. A nagy gépemen be lehet állítani a USB-HDD bootolást, az nem gond. Volt is már rajta 4-bites Win7, csak a Rc változat, és ezt a változatot nem lehet aktiválni. Amúgy meg próbáltam a Win to Flah-as verziódat is a másik leírás szerint,de nekem kb. 10 másodperc alatt leformázza és elvégzi a transzferálást, de totál comanderrel nem látok semmit a pendirve-on, és amúgy is gyanús nekem a rövid idő.

  2. Ez a módszer sajnos csak Windows Vista/7 alól működik:(

  3. Szia!Nekem ugyanez a gondom.Az egyik nagytudású barátom azt javasolta, hogy a 32-bites bootsect.exe -t toljam a pendrive-ra és a többi file-t a 64-bitesről.nem tudom, hogy müxik-e, de kipróbálnám.A gond, hogy nem tudom honnan lehetne letölteni a 32-bites bootsect.exe file-t?Esetleg valami ötlet?ivcsi

  4. Szia. Felelősséget nem tudok vállalni érte:http://raymix.net/?p=62

  5. […] Windows 7 telepítése pendrive-ról December 2009 4 comments 4 […]

  6. szia minden jo csak mikor elerek az utolso feladathoz bootsect.exe /nt60 g: mindent megneztem a meghajtokra gondolok akkor ezt irja:could not map drive partitions to the associated volume device objects a hozzaferes megtagadva mi a tehendo?

  7. Szia! Az lenne a problémám, hogy a formázás után az ASSIGN parancs hatására kidob egy hibaüzenetet: “A Diskpart hibát talált: a paraméter nem megfelelő. További információkért tekintse meg a rendszer eseménynaplóját.”
    Egyébként a te módszered már a harmadik amivel próbálkozom de egyszerűen nem tudtam rábírni a gépet, hogy pendriveról bootoljon.
    Először ezzel próbálkoztam: http://i4s.hu/2009/04/windows-7-telepitese-pendrive-rol.html
    Aztán azt gondoltam, hogy valamit esetleg elronthattam, így a “windows-7-usbdvd-download-tool” nevű programot haszáltam.
    Az eredmény ugyanaz volt, megpróbál pendriveról bootolni aztán újra elindul a Vista (32bit).
    (Egyébként egy 16 gb-os Kingston pendrive-om van amiről természetesen uninstalláltam a szoftvert ami alapból rajta volt – és egy Asus F50SF típusú laptopra próbálok telepíteni Windows 7-et (32 bit))
    Előre is köszönöm a segítségedet!
    Gábor

  8. Boot-ban nem feltétlenül szükséges átállítani,mert az F12 gombbal is működik a rendszerindító választás,legalábbis nálam.(Gigabyte)És USB-ZIP módban indul csak el,de ez nem baj.Pl.USB-CD vagy USB-HDD módban nem működik.Nem egy olyan nagy dolog ez,az operációs rendszer is csak egy program,nem valami boszorkányság.

  9. Az Adata honlapján fellelhető és letölthető egy kis ingyenes program,ami mindezt automatikusan elvégzi helyettünk.A neve OStoGO

  10. http://www.adata-group.com//?action=ss_main&page=ss_software

  11. Asus alaplapoknál indításkor a bejelentkezési kép alatt kell az F8 billentyűt lenyomni,és ekkor bejön az indítási sorrend menü.Így nem kell a BIOS-hoz nyúlni.

  12. Sziasztok!
    Nekem olyan problémám lenne,hogy amikor usbről akarok bootolni,akkor nem a Win7 telepítője jelenik meg,hanem a starting windows felirat,aztán a kék madárkás háttér kimeredve,és kész….ezt miért csinálja? Ata

  13. Igen,de úgy néz ki,nem is volt probléma…úgy hagytam mérgemben,aztán néhány perc múlva bejött a telepítő…:) Azért köszi a segítséget!

  14. szia!
    Nekem azt irja ki hogy a pendrive nem irhato mikor a totalban fel akarom masolni. Valami otlet

  15. Szia!Nekem sikerült felmásolnom pendrivere de az a problémám,hogy már telepítés közben az első újraindítás után mindig újraindul a telepítő.

  16. Ezt a partíciót meg aktiválást el lehet tüntetni valahogy, mert azóta az autórádióm nem ismeri fel a pen drive-ot?

  17. Szia ha a dvd meghajtó helyet mondjuk a d meghajtót adom meg és és nem
    dvd röl málolom, át a win 7 telepítöröl, hanem a d röl
    h: helyet d cd boot
    cd boot és bootsext.exe /nt60 , akkor fog müködni.l
    köszi a segitséget.

    mIKI

  18. Helló!
    Sikeresen megcsináltam minden lépést, amit leírtál a fentiekben, a boot sorrendet is beállítóttam, sőt, még a hdd-met is kivettem a sorból, mivel mindig arról bootolt. Szóval a pendrive van beállítva első bootolási helynek, viszont ezt az üzenetet dobja ki…No operating system found! Próbáltam már 3 féle windows 7-el mindig ezt kaptam!:( Mi lehet a hiba?
    Előre is köszi!

    • Szia!
      Másik pendrive-val kellene próbálkozni. A többiek tapasztalata alapján általában ez szokott lenni a hiba.

      -mono-

      • Kipróbáltam 3 különböző pendrivot, több win 7 et, de a probléma továbbra is változatlan!:(

  19. Ha másik gépben elindul a telepítő, akkor a telepítendő gép beállításaival lehet valami.
    Ha a másik gépben sem indul el egyik sem, akkor valami kimaradt.

  20. Szia!Segíts légysi,még mindig nem boldogulok,telepítés közben,Fájl kibontás után,az első ujraindításnál,mindig teljesen újraindul a telepítő.Miért van ez?Üdv!

  21. Szia!

    Nekem az a gondom akadt, hogy egy teljesen új lenovora akarom telepíteni a rendszert, amit free dossal vettem. A biosban már mindenféle variációt kipróbáltam a bootolásra vonatkozólag, de semmi csak annyit ír ki, hogy hiba történt a meghajtó olvasása közben.
    A kérdésem az lenne, hogy az lehet-e gond, hogy a gépen még nem volt windows?

    • Szia,

      Az nem lehet gond, hogy nem volt rajta Windows.
      Ha a biosban minden be van állítva rendesen, akkor már csak a pendrive lehet a hunyó.
      Esetleg másikkal, ha próbálod?

      -m-

  22. Szia, megpróbáltam másik pendrive-val is, és addig jutottam, hogy elkezdte betölteni a windowst a pendriveról, és egy idő után megállt az egész. Legalábbis nekem úgy tűnt, mintha a rendszert akarná indítani, nem pedig telepíteni, és az indítási képernyő eltűnése után csak a nagy feketeség volt az egér kurzorral középen. Kb. negyed óráig vártam, de semmi.
    Légyszi, ha tudsz mondj valami ötletet, mert már két napja szenvedek vele. (igaz,hogy nem vagyok egy számítógép zseni)
    Előre is köszi

  23. egy lenovo ideapad v370-re próbálom feltenni a windowst.
    és egy sony-n próbálom előkészíteni pendrive-ot.

  24. Nekem eddig ezzel a módszerrel mindig, minden gépen sikerült.. nem is egy windows7-el nem is mindig eredeti winnel… ha volt bajom vele akkor vagy a pendrive, vagy az alaplappal volt a baj (azaz nem képes usb-ről bootolni) Köszi h leirtad 🙂 több mint másfél év alatt sok időt spóróltál nekem vele 🙂

  25. Szia!

    Nekem már rögtön az elején nem jó valami … Beírom a DISKPART parancsot, utána pedig a LIST DISK parancsot és csaj a vinyómat hozza ki.
    A pen-drive-ot nem jeleníti meg (több pen-drive-ot is próbáltam)

    Előre is köszönöm a segítséget.

  26. üdv
    nekem olyan kérdésem lenne hogy most win7 ultimate 32 bitem van fent.
    Win7 alól pendriveval feltudom rakni a vistát is?

  27. Üsv!
    Egy olyan kérdésem lenne, hogy mivan akkor ha egy frissen vásárolt Notebookra (amin nincs semmilyen op.) akarok feltelepíteni valamilyen Win7-et és nincsen optikai meghajtó csak maga a Pendrive és a képfile. Hogyan álljak neki az egésznek?

  28. http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

    Szerintem az egyik legegyszerűbb megoldás – és microsoft (nem valami 3rd party)

  29. Sziasztok…. elrontottam!
    A selectpartition 1 részt egybe írtam, és nem tudok tovább lépni, és a penyó is használhatatlanná vált.
    Valaki tudna erre megoldást? Hálás lennék

  30. Szia!

    Nekem megy tökéletesen, elindul a bootolás feljön az, hogy telepítse a wint és ilyenkor mintha elvágták volna az összes usb portomat, nem találja az usb ket? valami tipp? bioszban semmit nem állítottam át csaka bootolást, de azért nyomtam neki default settingset ahogy mindig is szoktam hagyni, de az a fránya usb port nem megy, 3 külömböző pendrive windowsok és persze más más usb port de semmi. valami ötlet? bios? dehát elkezd bootolni róla, csak a windows os résznél szál el. Akkor mi a gondja? Köszi előre is!

    • Milyen gépen próbálod?
      BIOS-ból esetleg újabb?

    • Sziasztok ugyan ez a probléma! USB-ről Win 7. Elindul a telepítő és kiírja még a fájlok másolása előtt hogy nem találja az usb-t illesztőprogramot kér. Asus X502c a laptop. A bootban be van állítva a pendrive, és látja is, csak akkor kapcsol ki a port amikor a win elkezd települni és nem találja a forrást.

  31. Gigabite GA-A75 UD4H, mielőtt elkezdtem volna ment a gép rendesen csak a sok vírus miatt akartam újrarakni, usb 3 mmal lenne a gond? de akkor ezelott miert sikerult egybol?

Hozzászólás